Saturday, August 11, 2012

Balik Kampung Pra Aidilfitri.

Assalamualaikum wbth...

Bunyi entry sy kali ni...mmg sesuaila ngan mood nak raye ni...yup,esok pg sy akan blik kg,iaitu umah keluarga sy kt Jelawat. Tetapi yg ni bukan balik utk sambut raye lagi tau, balik berpuase ( walhal ai 2 dh blik puase kt umah )..ye la sementara x dipostingkan lagi ni, ini lah masenye utk sy blik umah dengan kerapnye. Esok sy akan pastikan yg saya tidak akan tidur selepas sembahyang Subuh...nk berciap2 blik la. ( mcmlah kg tu jauh sgt kn ). 
Suami tersayang pun x kje esok...bleh blik cuti sme. Ingt nk g jaln2 kt bazar Ramadan. Mesti best...Walaupun sy blik kg slalu, blik 2 kjap je. Esoknye sy akan datang umah mentua sy balik. Tak apa lah walaupun kejap, asalkan boleh balik,Yang penting dapat jumpa mak, ayah n adik2 serta abang kesayangan sy. 

Sabar Ye Eniey.

Sempena balik kg esok, sy akan melawat myBFF yang baru seminggu kehilangan ayahnya yang tersayang. Al Fatihah...Sya harap Eniey dan keluarga bersabar dengan dugaan ini. Khabarnye abah Eniey terkena jangkitan kuman dalam darah, Dr x dapat selamatkan dia. Saya turut merasakan kesedihan itu apabila sy turut menangis pada hari kematian arwah setelah dikhabarkan oleh kwn sy itu. Entah kenapa, sy sungguh merasa kehilangan. Mungkin sebab kami kawan yg sgt rapat sepanjang menuntut di UPSI sepanjang hampir 4 tahun. Mungkin juga sya telah merasakan pengalaman kehilangan orang yang tersayang iaitu arwah adik sy 6 tahun lepas. Memang memeritkan, namun kita sebagai hambaNya harus akur dan redha dgn ketentuanNya. 

Saya harap perjalanan pulang ke kampung esok selamat dan juga dapat bertemu dengan my BFF Eniey...TERIMA KASIH utk my suami tercinta...Wan Mohd Hafiz. Love U so muchhhhh dear.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment