Friday, November 26, 2010

Queen Of Langkasuka

SALAM...
nk tgu exam Puisi Melayu...30 hb petang..lme lg.Mood study sye pun x stabil...smpat lg sye ngok cter..mlm td ngok cter Queen Of Langkasuka.Myb cter nie dah lmer, tp best sgt.Pelakon dye hensem2..jalan cter sye menarik walaupun ala2 klasik cket..( gune burung utk hantar surat )

tp ap2 pun mmg cter ni best....dpt hilangkan borink sye..layan smpai jam 11 lbey n tarik selimut...
tdo....zzzzzzz

WASSALAM.

Thursday, November 25, 2010

memerlukan ATAU diperlukan???

SALAM...
kte memerlukan sesuatu...memerlukan seseorang...memerlukan apa2 jua
perkara yang kter perlukan
kiter rasa memerlukan pabila mahu bercerita,mengadu,meluah apa rasa hati..dan
minta sedikit perhatian..
namun..bukan stiap mase kter memerlukan sesuatu perkara itu akan ader untuk kter
btol kn?

kter akan rasa bahagia bile ader orang laen sgt memerlukan kter..terbit rasa dihargai
dipercayai, dan disayangi..
namun..kter akan rase tersisih pabila sesuatu itu seolah2 mengetepikan kter..
x kre dlm ap2 situasi pun...

WASSALAM...


Tuesday, November 23, 2010

apa yg sye cari???

SALAM...
bak kte pepatah...merajuk pd yg sudi
tp klau org x sudi..jgnla nk merajuk2..sampai ble2 pun kte x dpujuk...btol kn?
kdg2 kte x phm aper perasaan kter..tp kter boleh phm persaan org len.
pelik...tp benar
itulah kenytaannye whai aida


org kte pempuan mdah menangis...btol kah?boleh dterime jgak...tp lelaki jgak boleh mengeluarkan airmata keegoaannye
mungkin ini sesuatu yg unusually...but this is reality...


kdg2 kter rase tdak dperlukan pabila kter memerlukan org len..
mungkin seseorang 2 x sdar yg kter memerlukan dye
mendengar criter hati kter yg kdgkala membosankan dye..MUNGKIN
tp itu x mustahil kan

dalam situasi yg sedemikian...kiter hanya ada Dia Yg Maha Mengetahui dan Maha Mendengar
Dia tahu kter punye masalah..walaupun ianya tak tercapai dek akal orang yg kter perlukan
Dialah semangat yg kekal dalam hdup kter..x kn pernah mati
abadikan diri pdNya walaupun kter x punya harapan yg tinggi utk terus berdoa..MUNGKIN
percayalah Dia x kn tinggalkan kter kseorangan...walaupun kgd2 kter berase kter
KESEORANGAN..


WASSALAM...


HANYA TINGGAL 2 JER LG....

salam...
aper yg tinggal 2???sbenarnye sye sngaje post tajuk ni....nie sbb paper final exam sye tinggal 2 jer lg..dah dpas kmarin ngan pg td 2.
dah lge cket..luse ader lg.n than 30 hb plak....eh eh..lupe kt test EDU plak.dgr2 28 hb nant.
sye x sabar nk paking barang..nk blik umah.tp biaselah..nant sye kne dk jauh ngan pkwe sye..huhuhuhu( cdeynyer..)
x per...kjap jer. klau balik umah nant x sabar nk jumpe ank2 sdare sye nant...yg baru, dlm 19 hari ai ni. kecik lg..brat dye ai 2 pun 2.13 kg jer. tp yg penting dye chat jer. baby faiz..tgu chik da balik tau..hehheheh.

WASSALAM...


Friday, November 19, 2010

nk pkir aper yer?

SALAM...
Skg sye dh pijak bumi Tanjong Malim balik...cdey tgal umah mlm td. aper2 pun sye ader tanggungjawb sgttttt besar kt cni dr 22-30 November ni..final exam la jawbnyer.
study???x tau kt mner skg..maklumla ai 2 balik kg..raye.dpt ank sdare baru lg...terus x ingat nk exam...
kt cni sye kne study la jawabnyer..ngan mmber2.

byk2 sgt......huhuhuhuhuhu.
KPD KWN2 SYE SMUA...SLMAT MGHADAPI PEPERIKSAAN AKHIR..
SMOGA KEJAYAAN MILIK KITER SMUA..

wassalam...

Tuesday, November 2, 2010

TEMAN TAPI MESRA....

SALAM...
mlm nie sye nk post sal mmber baek sye ni ngan TEMAN TP MESRA nyer..huhuhu
smue org tertanye2 ngan hbungan ni..but i don no.
sye pun pelik...orang lain akn tanyer sye...
"dye orang 2 cople ke?"..sye jwbla.."mne la sye tau, nk tau tanyerla dye orang"..
huhuhuhuhuhu
last2 sye ckp kawn jerla..
smua orang pasti akn ckap mcm2 ble tgok laki ngan pmpuan slalu bersame.kononye bercinta la..( sye ngan pkwe sye lain tau..we're real cople )
pasl mmber sye ni..(x nk cter nme la..nant jd gosip plak) dye orang 2 mmg rapat...
sye pun x tau sjauhmna TEMAN TP MESRAnye itu...
Ape2 pun..BIARLAH RAHSIA...huhuhu
sye dah penatla...x sabar nk balik esok.nk sampai umah...cium mk ayah n adik2..
tp sye sedih cos kne pisah lme ngan my pakwe..
but i'm still miz him..(jiwang plak)
layan jer la
WASSALAM...<<aida>>


Monday, November 1, 2010

BILA LAAA NK BALIK NI.....

SALAM....
ai ni baru isnin,lmbt g mau blik...rabu pg baru aku akan angkat beg.huhuhu.mlm ni numpang umh mmber...takut nk tdo sorang..thanks eniey.
dhla my pkwe dah blik..naik bas kol 8 td.pg esok must dye dah pijak bumi kelantan..lg sdey aku.nant x der tman nk mkn.huhuhu..sabar jer aida.
nant dpt balik jgak...

walaupun sye blik ngan bas...ngan kte Wokswagen pun jdla....huhuhuhu

WASSALAM....
<< aida >>

Saturday, October 30, 2010

Negeri Sembilan terlepas gelaran


AKHIRNYE.....

Semangat pemain julang Red Warriors





KESUNGGUHAN para pemain untuk muncul juara dianggap jurulatih Kelantan, B. Sathianathan sebagai kunci utama kejayaan skuad Red Warriors itu menundukkan Negeri Sembilan 2-1 malam tadi.
Kata-kata Sathianathan di bilik persalinan ketika waktu rehat separuh masa pertama nyata membuatkan para pemain tidak patah semangat biarpun mereka ketinggalan 0-1 menerusi sepakan penalti Shahurain Abu Samah pada minit ke-13.
“Saya bangga dengan pemain kerana nak menang buat kali pertama bukan sesuatu yang mudah. Tapi semua pemain mahukan kemenangan pada perlawanan ini.
“Memang kami ketinggalan 0-1 tetapi gol Negeri Sembilan itu diperoleh terlalu awal dan masih ada masa untuk kami cari gol. Itu sebab kami tak berasa risau,” kata Sathianathan pada sidang media selepas perlawanan.
Biarpun berjaya membawa Kelantan muncul juara Piala Malaysia dan naib juara Liga Super musim ini, Sathianathan menyerahkan kepada pengurusan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) sama ada mahu terus menggunakan khidmatnya bagi musim depan atau tidak.
Ini memandangkan dia masih berisiko untuk digantung enam bulan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) andai rayuannya ditolak.
“Saya akan rehat dahulu dan bercuti. Terpulang kepada Tan Sri Annuar Musa (Presiden Kafa) untuk buat keputusan. Apa pun boleh jadi. Saya tak pasti lagi. Kena tunggulah dahulu keputusan FAM,” jelas Sathianathan.
Pada perlawanan akhir edisi ke-84 malam tadi, Kelantan bangkit dengan menghasilkan dua gol pada babak kedua menerusi tandukan Hairuddin Omar pada minit ke-56 dan rembatan Badhri Radzi pada minit ke-64 untuk memastikan kemenangan mutlak 2-1.
Sementara itu, jurulatih Negeri Sembilan, Wan Jamak Hassan pula menyifatkan ketiadaan kapten, Aidil Zafuan Radzak yang mengalami kecederaan pada awal babak kedua sebagai punca pertahanan mereka tiba-tiba rapuh.

PARA pemain Kelantan meraikan kejayaan menjulang trofi Piala Malaysia selepas menewaskan Negeri Sembilan 2-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil malam tadi.

(PETIKAN:KOSMO ONLINE) 31/10/2010

tanda tanyer???

SALAM..
Mse sye menulis entry ni...pasukan The Red Warriors sdang berjuang mendapatkn Piala Malaysia...ntah aper nasib TRW...mintak2 menang, tp x tau la...sbb pasukan lawanye dan byk kali mnang piala 2..huhuhu. Penyokong x yah cter..pkwe sye the 1st person...ish2..abang sye kt kg pun berkonvo ngan bas ramai2...nk tgok bola life kt Std.Bukit Jalil..harp2 x de insiden yg mcm lpas2..

keboringan yg melampau dah mlanda dri sye...kwn2 smue dah angkat bagasi balik kg..sye??? masih stia di kolej kdiaman...x per pagi rabu ni sye pun nk ngan beg jgak..ngan my bez prenz..MAS ENIEY...


td tel mak...sembg2, balik pasar mlm...masuk blik, virus borink melanda diri...
ntah esok luse mcm mner la..
Ni kes mlm td...dr EDU gtau ader test online...kol 9 sye ngan eniey dah ngadap laptop bersame nota2 kesayangn...tekan punye tekan....x kuar2 soalan...ckp 'start assesment'...tp x der soalan pun...so gla umah jiran..tikan n ekin, pun x der jgak...huhuhu
tgu la sejam pun..soalan 2 x kuar2.hahhahah
lawak pun ader gak.nasib2....

x per..nant kne diskas ngan lecture...huhuhu.

WASSALAM....
<<aida>>

Friday, October 29, 2010

manusia hanya berkata

SALAM..
manusia hanya boleh berkate..namun ia x tau ape mkne kata2 nye itu
adakah ia telah melukakan hati seseorang ataupun memaksa si pendengar mengalirkan airmata tanpa dipinta....


mudahnye untk mengucapkan kata2 yg boleh menghiris perasaan orang lain
melepaskan apa yg dirasakan...
janji perasaannya puas dan puas..tanpe memikirkan hati orang sekeliling...
si pendengar yg baik mungkin tidak akan melanjutkan perasaan yang bersarang...sabar dan terus sabar....menanti kedamaian kelak..
malah ader yg sanggup menjauhkan diri bg mengelakkan pertikaian...


menjauhkan diri lebih baik...
so,renung2kanlah...jgn biarkan orang yg kter sayang merasai kepahitan itu dsebabkan kter...
WASSALAM  <<aida>>


PELUANG INI PELUANG SYE...

SALAM...
PTG2 NI RSE NK CTER PSAL SESUATU..(apekah itu???)NTAH..SYE PUN X TAU
MUNGKIN PSL SYE?DIE?MREKE? atau OWG LEN...ntah sye pun x tau..
CRITE PSL PELUANG....X KIRELA AP2 PUN..JIKA KTE DBERI PELUANG..
HRUSLAH DGUNAKAN SBAIK MUNGKIN..
bak kate pepatah MASA ITU EMAS..ader kait ngan peluang ker???
ADER LA2..MASA 2 KN PELUANG JGAK..
SLAGI KITE DBERI PELUANG..MANFAATKN IA...DAN
JIKA PELUANG ITU DIAMBIL KEMBALI
JGN SESALI IA...
jika kte diberi peluang masa yg banyak...gunakan ngan perkara yg berfaedah...
jika kter diberi peluang bersama orang kesayangan kter, jgelah ia sbaik2nye
selagi ia masih bersama kita...
jika kita diberi peluang untuk hidup..beramallah semulianya...
JIKA KITA DIBERI PELUANG..REBUTLAH IA
PELUANG ITU PELUANG SYE...



Bacalah buat pengajaran terutama untuk suami.

Kereta dihentikan betul-betul di hadapan rumah. Pintu pagar automatiknya terbuka. Perlahan kereta di halakan ke dalam garaj. "Horey! Papa balik!" Kelihatan anak-anaknya berlari mengiringi keretanya.

"Tepi! Bahaya tau tak?" Jeritnya. Anak-anak termanggu. Cahaya kegembiraan di wajah mereka pudar.

"Aimin bawa adik ke belakang." Arahnya pada anak yang sulong. Pulangnya petang itu disambut dingin oleh anak-anak. Isterinya turut terdiam bila mendengar anak-anak mengadu tentang papa mereka.

"Papa penat. Aimin bawa adik mandi dulu. Mama siapkan minum petang. Lepas minum papa mesti nak main bola dengan kita," pujuk Laila.

Dia yang mendengar di ruang tamu hanya mendengus. Seketika kemudian terdengar hilai tawa anak-anaknya di bilik mandi. Dia bangun. "Hah! Main air. Bil bulan ini papa kena bayar dekat seratus. Cepat!

Tutup paip tu! Buka shower!" Sergahnya. Suara yang bergema mematikan tawa anak-anaknya. "Asal saya balik rumah mesti bersepak. Kain baju berselerak. Apa awak makan tidur aje ke duduk rumah?" sambungnya kembali bila isterinya terpacul di belakang pintu.

"Anak-anak pa. Diorang yang main tu. Takpe nanti mama kemas. Papa minum ye. Mama dah siapkan kat taman." Balas isterinya lembut.
"Fail saya kat depan tu mana?"
"Mama letak dalam bilik. Takut budak-budak alihkan."
"Boleh tak awak jangan usik barang-barang saya? Susah tau tak? Fail tu patutnya saya bawa meeting tengahari tadi." Rungutnya sekalipun di hati kecil mengakui kebenaran kata-kata isterinya itu. Suasana sepi kembali.

Dia menarik nafas berat. Terasa begitu jauh berbeza. Dia tercari-cari riuh suara anak-anak dan wajah isterinya.

"LailaĆ¢€¦.." Keluhnya Akhirnya dia terlena di sofa.

"Saya nak ke out station minggu depan!."

"Lama?" Soal Laila.

"Dalam seminggu."

"Cuti sekolah pun lama. Mama ikut boleh?"

"Budak-budak? " "Ikut jugalah."

"Dah! Takde! Takde! Susah nanti. Macam-macam diorang buat kat sana.

Tengok masa kat Legacy dulu tu!"

"Masa tu Amirul kecik lagi." Balas Laila. Wajahnya sayu. Dia masih berusaha memujuk biarpun dia tahu suaminya tak mungkin berganjak dari keputusan yang dibuat. Tak mungkin peristiwa Amirul terpecahkan pinggan di hotel dulu berulang. Anak itu masih kecil benar sewaktu ia berlaku.

Lagipun apa sangatlah harganya pinggan itu malahan pihak hotel pun tak minta ganti rugi.

"Bolehlah Pa! Lama sangat kita tak ke mana-mana."

"Nak jalan sangat Sabtu ni saya hantar awak balik kampung," Muktamad!

Demikianlah seperti kata-katanya. Anak-anak dan isterinya dihantar ke kampung. Laila tak merungut apa-apa meskipun dia tahu isterinya berkecil hati. Anak-anak terlompat riang sebaik kereta berhenti di pengkarangan rumah nenek mereka. Tak sampai setengah jam dia telah bergegas semula untuk pulang. Bapa mertuanya membekalkan sebuah kitab lama.

"Cuba-cubalah baca. Kitab tu pun abah ambil dari masjid. Dari mereka bakar abah ambik bagi kamu!"

"Manalah saya ada masa.." "Takpe.. pegang dulu. Kalau tak suka pulangkan balik!" Dia tersentak dari khayalannya. "Kalau tak suka pulangkan balik!" Kata-kata itu bergema di fikirannya. Dia rasa tersindir. Tahukah bapa mertuanya masalah yang melanda rumahtangganya itu?

Bukan.. bukan tak suka malah dia tetap sayang sekalipun Laila bukan pilihannya. Dunia akhirat Laila adalah isterinya. Cuma.. "Mizi, makan!" Panggil ibunya yang datang menemaninya sejak seminggu lalu.. "Jangan ikutkan hati. Yang sudah tu sudahlah." "Papa! Makan!" Jerit Aiman ,anak keduanya sambil tersengih-sengih mendapatkan dirinya.

"Tak boleh panggil papa elok-elok.

Ingat papa ni pekak ke?"

Aiman menggaru kepalanya yang tak gatal. Pelik! Kenapa papanya tiba-tiba saja marah. Dia berpatah semula ke dapur. "Awak masak apa?"

"Mama masak sup tulang dengan sambal udang!" jawab Amirul memotong sebelum sempat mamanya membuka mulut.

"Takde benda lain ke awak boleh masak? Dah saya tak nak makan. Hilang selera!"

"Papa nak ke mana?" Soal isterinya perlahan.

"Keluar!"

"Mama dah masak Pa!"

"Awak saja makan!"

"Takpe Aiman boleh habiskan. Cepatlah ma!"

Laila tahu Aiman hanya memujuk. Anak keduanya itu sudah pandai mengambil hatinya. Aimin tersandar di kerusi makan. Sekadar memerhati langkah papanya keluar dari ruang makan. "Kenapa sekarang ni papa selalu marah-marah ma?" Soal Aimin sambil menarik pinggannya yang telah berisi nasi. "Papa banyak kerja agaknya. Dah! Makan." "Abang tak suka tengok papa marah-marah. ." "Adik pun sama. Bila papa marah muka dia macam
gorilla kan?"

Kata-kata Aiman disambut tawa oleh abang-abangnya yang lain. Laila menjeling. Di hati kecilnya turut terguris Besar sangatkah dosanya hingga menjamah nasi pun tidak. Kalau ada pun salahnya, apa?

Syamizi menjengah ke ruang dapur. Kosong.

"Laila.." serunya

"Sudahlah tu Mizi! Jangan diingat-ingat. Kerja Tuhan ni tak dapat kita tolak-tolak. Bawak-bawaklah beristighfar. Kalau terus macam ni sakit kau nanti." Kata ibunya yang muncul tiba-tiba.

"Sunyi pulak rumah ni mak,"

"Lama-lama kau biasalah."

Airmatanya menitis laju. "Kalau tak suka pulangkan!" Dia rasa terhukum.

Hampir segenap saat kata-kata itu bergema di sekitarnya. Dia rasa terluka. Kehilangan yang amat sangat.
"Papa beli apa untuk Aiman?" Soal Aiman sebaik dia pulang dari outstationnya.

"Beli apa pulak? Barang permainan kan bersepah dalam bilik belakang tu."

"Tak ada lah?"

"Ingat papa ni cop duit?"

Aiman termanggu. Dia berlalu mencari mamanya di dapur. Seketika kemudian rumah kembali riuh dengan telatah anak-anak lelakinya yang bertiga itu mengiringi mama mereka yang sedang mendulang berisi hidangan minum petang.

Wajah Laila direnungnya. Ada kelainan pada raut itu. Riaknya tenang tapi ada sesuatu yang sukar ditafsirkannya. "Awak tak sihat ke?"

Laila tersenyum. Tangannya pantas menuang air ke cawan.

"Papa, tak lama lagi abang dapat adik lagi." Aimin mencelah di antara perbualan kedua ibu bapanya.

Shamizi tersenyum. Jemari isterinya digenggam erat. Tiba-tiba cawan berisi kopi yang masih panas terjatuh dan pecah di lantai. Aiman tercegat.

"Tengok! Ada saja yang kamu buat. Cuba duduk baik-baik. Kalau air tu tak tumpah tak sah!" Tempiknya membuatkan anak itu tertunduk ketakutan. Baju mamanya dipegang kejap.
Lengan Aiman dipegangnya kuat hingga anak kecil itu mula menangis.

Pantas saja akhbar di tangannya hinggap ke kepala anaknya itu. Laila cuba menghalang tapi dia pantas dulu menolak isterinya ke tepi. Aiman di pukul lagi. Amirul menangis. Aimin mendapatkan mamanya.

"Perangai macam beruk! Tak pernah buat orang senang!"

Laila bangun dari jatuhnya dan menarik lembut Aiman ke dalam pelukkannya. Airmata mereka bersatu. Pilu sungguh hatinya melihat kekasaran suaminya terhadap anak-anak.

"Cukuplah pa. Papa dah hukum pun dia tapi janganlah sebut yang bukan-bukan. " Ujar Laila perlahan "Macamana awak didik budak-budak sampai macam ni teruk perangainya?

Tengok anak orang lain ada macam ni? Anak kak Long tu tak pulak macam ni. Panjat sana, kecah barang. Gila apa?" Omelnya kembali.

Shamizi meraut wajah. Bukan kepalang salahnya pada Aiman. Padanya anak itu tak pernah dapat memuaskan hatinya. Ada saja salah Aiman di matanya. Ada saja yang kurang di hatinya terhadap anak-anak dan isteri. Tak cukup dengan perbuatan malah dia begitu mudah melemparkan kata-kata yang bukan-bukan terhadap mereka.

"Tak boleh ke kamu semua senyap? Dalam sehari ni boleh tak diam? Rimas betul duduk dalam rumah ni."

Laila menyuruh anak-anaknya bermain di halaman belakang rumah. Memberi sedikit ruang buat suaminya menonton dengan tenang. Malangnya tak lama kemudian kedengaran bunyi tingkap kaca pecah. "Celaka betul!" Sumpahnya sambil menghempaskan akhbar ke meja.

"Abang!"

"Baik awak tengok anak-anak awak tu sebelum saya hambat dengan rotan!

Perangai satu-satu macam tak siuman!" Getusnya kasar.

Akhirnya tingkap yang pecah kembali diganti. Cerita sumpah seranahnya petang itu hilang begitu saja. Laila berubah. Sikapnya yang pendiam menjadi semakin pendiam. Anak-anak juga sedikit menjauh. Tak ada lagi cerita Amirul di tadika. Tak ada lagi kisah Aimin yang cemerlang di dalam sukan sekolahnya. Aiman juga tak lagi mahu memanggilnya makan.

Shamizi terasa puas hati. Barangkali itu saja caranya untuk memberi sedikit pengajaran pada anak-anak.

"Pak Ngah, Eddie nak balik!" Shamizi terpana. Dia mengangguk. "Kak Long balik dulu Mizi. Sudahlah! Kamu muda lagi. Cari pengganti." Alangkah mudahnya. Kalaulah dia boleh bertemu lagi yang serupa seperti Laila.

Laila tak ada yang kurang Cuma dia yang tak pernah puas hati. Laila tak pernah merungut. Laila tak pernah membantah. Sepanjang usia perkahwinan mereka Laila tak pernah meminta lebih dari apa yang dia beri. Laila cuma dapat gred B walaupun dia teramat layak untuk mendapat gred yang lebih baik dari A. "Laila!"
"Papa nak ke mana hensem-hensem gini?" Dia tersenyum sambil menjeling ke cermin meninjau bayang isterinya yang kian sarat. "Wangi-wangi lagi. Dating ye?"

"Saya ada makan malam di rumah bos besar. Dia buat makan-makan untuk staff." Ujarnya masih leka membetulkan kolar kemeja batiknya.

"Ikut boleh?"

"Dia tak ajak family. Staff only!" Terangnya sedangkan difikirannya terfikir lain. Kali ni dia akan pergi ke jamuan tu dengan Helmi. Helmi akan turut menumpangkan Maria dan Harlina. Staff yang masih muda dan bujang. "Dalam setahun papa selalu ke jamuan office tapi tak pernah pun bawak kami."

"Leceh kalau ada budak-budak. Bukan tau duduk diam Lari sana sini, panjat itu ini. "
"Papa pesanlah.."
Nantilah besar sikit." Dalihnya.

"Kalau tunggu besar takut takde peluang. Nanti diorang tu dah tak nak ikut pergi mana pun."

"Lagi senang. Saya kalau lasak-lasak ni buat hati panas je,"

Laila terdiam. "Namanya budak-budak. Anak-anak papa tu lelaki."

"Saya pergi kejap je. Lepas tu terus balik." "Mama tanya sikit boleh?"

Dia mengangguk "Bos tak pelawa atau papa malu nak bawa mama dan anak-anak?"

Mereka dia tinggalkan di rumah. Di jamuan tu ramai staff yang membawa keluarga mereka bersama. Pada Shamizi dia mahukan keselesaan sedangkan hakikatnya anak-anak staff yang lain lebih lasak dan nakal. Semeja hidangan untuk anak-anak staff berderai bila ada yang bermain tarik-tarik alas kainnya.

"Never mind. Budak-budak memang macam tu. Kalau tak lasak tak cerdik," ujar Mr. Kwai, tuan rumah.

Shamizi sedikit mengakui kebenaran kata-kata itu. Anak-anaknya pun nakal tapi amat membanggakan dalam pelajaran.. Namun dia rasa serba tak kena bila bersama mereka. Bimbang ada yang menyata yang bukan-bukan tentang anak-anaknya yang lasak apatah lagi tentang isterinya Laila. Bimbang dimalukan dengan perangai anak-anaknya. Bimbang jika dikatakan Laila tidak sepadan dengan dirinya. Dia lulusan luar negara sedang Laila cuma perempuan kampung. Tak pandai bergaya seperti staff wanita yang lain.

Betullah jangkaan Laila, dia malu untuk memperkenalkan isteri dan anak-anaknya pada rakan-rakan.

"Kalau tak suka pulangkan!" Kata-kata itu semakin keras di fikirannya.
Pagi itu anak-anak sekali lagi dimaki sebelum ke sekolah. Semata-mata bila Aimin dan Aiman bergelut berebutkan tempat duduk di meja makan menyebabkan air cuci tangan tumpah ke meja. Berangnya tiba-tiba menguasai diri. Kepala kedua-duanya di lagakan sedangkan perebutan itu tidak pula disusuli dengan perkelahian. "Kamu semua ni.. kalau macam ni daripada ada elok tak ada. Menyusahkan! " Laila merenungnya dalam..
Matanya berkaca dan anak-anak ke sekolah tanpa menyalaminya seperti selalu. Laila juga tidak berkata apa-apa sebelum menghidupkan enjin untuk menghantar anak-anak ke sekolah. Shamizi dapat melihat Laila mengesat airmatanya. Dia terus menghadapi sarapannya. Sejenak dia terpandang hidangan untuk anak-anak yang tak bersentuh. Susu masih penuh di cawan. Roti telur yang menjadi kesukaan anak-anak juga tidak dijamah.

Bekal di dalam bekas tidak diambil. Pelik! Selama ini Laila tak pernah lupa.. "Kalau tak suka pulangkan,"

Kali ini dia benar-benar menangis. Laila dan anak-anak terus tak pulang selepas pagi itu. Hari-harinya tak lagi diganggu dengan gelagat anak-anak. Rumah terus sunyi dan sepi. Tetap dia tak dapat tidur dengan lena. Di halaman belakang hanya ada kenangan. Kelibat anak-anaknya bergumpal dan berlari mengejar bola tak lagi kelihatan.. Riuh anak-anak bila mandi di bilik air juga tidak lagi kedengaran. Dia mula dihambat
rindu. Hanya ada kesunyian di mana-mana. Hanya tinggal bola yang terselit di rumpun bunga.

Selaut rindu mula menghambat pantai hatinya. Laila& Benarlah, kita hanya tahu harganya bila kita kehilangannya.

Laila terus tak pulang sekalipun dia berjanji untuk berubah. Laila pergi membawa anak-anaknya pagi itu bila kereta mereka dirempuh sebuah kereta lain yang dipandu laju. Laila pergi tanpa meninggalkan satu pun untuknya. Laila pergi membawa Aimin, Aiman, Amirul dan zuriat yang bakal dilahirkan dua bulan lagi..

Dia menangis semahu-mahunya bila menatap wajah lesi anak-anak dan isterinya. Dia meraung memeluk tubuh Laila yang berlumuran darah.

Hakikatnya Laila adalah kitab lama itu, lapuk bagaimana pun dipandangan harganya tak terbanding, dan kerana keengganannya Laila dipulangkan.
RENUNG2KANLAH....
WASSALAM <<aida>>

Thursday, October 28, 2010

Oops! Google Chrome could not connect to mysis.upsi.edu.my

salam...
smue tau sal entry sye ni.lain mcm jer bunyinyer..memang pun. biaselah hujung2 sem ni sye ngan member2 kne add kursus utk sem dpan(dah sem 6 upenye sye)
masalahnyer dah slesai...ciap add utk pkwe sye skali..tp nk settlekn 2 punyelah susah...ec mysis..tetttt kuar bende ni

Oops! Google Chrome could not connect to mysis.upsi.edu.my

huhuhuh
haru biru jdnye...
tension+pening kpale dah ni....

tp aper2 pun...syukurla bende ni dah settle..amin,syukur Alhamdulillah...

jdla spert bunge ni..tenang jer.so sweeeeettttssssssss...
kwn2 ku..sabar jer.nant dpt ec jgak...GUD LUCK...

WASSALAM <<<aida>>>


Wednesday, October 27, 2010

rindu kt anak sdare sye...

SALAM...
tbe2 jer sye ingt kt ank sdare sye yg sorg ni ( mmg sorg pun )..x lame lg nk dpt adik..hehehe.
n than dye akn blik kg lme ngan mama dye ( kak sye la 2 )..x sabr rsenye.
pasni nk jd abg, mcm mner la nant.
dye ader ckp kt fon..nk adik laki, nant snang nk maen bola..ader ke patut. (kecik2 dh mnat bola)
ni la ank sdare sye...
ni mse dye baru lahir..mcm mama dye..

ni ngan kak sye..assha liza
ngantok sgt ker???

mse ni dye mkn gule2....

hehehhe....

ni la ank sdare sye..MUHAMAD FIRDAUS FADZLI FADZIL MURSYID
chik da doakan pdauh chat slalu...jd ank yg bek nant, jd abg yg rajin...
chik da x sabar nk jumpe pdauh...

WASSALAM...

Tuesday, October 26, 2010

dulu,kini,& selamanye...

SALAM..
ape ader pd kenangan lalu?
ape ader pd mse kini?
dan
ape pula yg ader pd mse hadapn..
bak kter org, manusia hanya merancang
tp
Allah yg menentukan...
kita sbg hambaNya hnye mampu membuat perancangan
berdoa dan
tawakkal
selebihnya kte berserah pd Allah swt...
Begitu juga sye...mereka dan yg lain.

jika dulu kter diberi dugaan yg berat....kter dpt tempuhinya dgn sabar
mengapa tidak skg???
kter kne hadapi bermula sekrg...
utk kekuatan dlm melalui kehidupan d mase akn dtg...

???

wassalam...
<<aida>>

Monday, October 25, 2010

Jika Perasaanmu...

SALAM...
Mungkin entry sye nie bunyi cam jiwe ckit..tp buknyer nk jiwang sgt mlm2 ni. perasaan 2 suatu yg abstrak. sukar nk dfahami n susah jgak utk memahami. sama ada perasaan org @ perasaan kte sendiri. sye pun kdg2 susah nk phm perasaan sye. tp sye x gtau mcm mner nk suh org phm n mgerti rasa hati sye.
Kdg2 sye ader jgak pk byk x perasaan org lain yg dah sye sakiti. sye mintak maap byk2, nyawa kte akn dtarik ble2 mse...oleh itu, jgn sampai kte tlambt untk mintak kemaafn itu. Sy akui yg sye byk wt slh pd smua org spanjg hdup sye...pd kwn2, kuarge n org yg sye cintai.
Sye akan cube senangkn ht org lain slagi ader mse...ape2 pun hrp org lain jge akn fhami sye.



wahai hamba Allah swt....
usah biarkan kemarahan menguasai diri...
jgn biarkan nafsu merasuk sanubari...
jauhkan dirimu dr marah dan benci...
jgn jdkan org sekelilingmu pelepas kesakitan yg kau rasai...
kerana...
mereka mcm kamu..
yg ader perasaan,ader ksabaran...
dan juga kemarahan yg sme dgn kamu...

RENUNG2 KANLAH....
( dedikasi khas: org2 kesayanganku sekalian )

WASSALAM...<<aida>>

Sunday, October 24, 2010

JOM BACE PUISI...

SALAM....
sye dah post psl Satu Malaysia Sejuta Puisi, ni nk cter la cket. byk pengalaman yg sye ngan kwn2 dpt bile melalui situasi ni. antaranya ialah x dapt tdo..huhuhu ( pening dah skg..)tp kre berbaloi jgak..x sia2 usaha slame ni. akhirnya pcah jgak Malaysia Book Of Record...bce 10 000 lebih rangkap puisi dlm mase 34 jam..x bhenti tau.x der stop2..kt sne sye dtugaskan jd ajk pendaftaran & aktviti ngan beberape kwn yg lain...mmg pnat jgak. ader jgak rase nk nangis ble ader situasi yg x bleh dielakkan..biasela masing2 penat n sibuk. Mungkin sgale yg kluar dr mulut 2 x disengajekan n x ambik peduli perasaan org lain..niat kte jgak pun mungkin dsalahertikan..( biarkan....bender dh lpas ) sye x salahkan sesiape pun..kte anggap itu hakikat dunia. manusia ni berbeza2...
lupekn la bender 2...
jom layan gmbr2 nie....

ni la 'banner' program...grand kn???


bangga tgok gambar membr2 kt Utusan Msia...

skg tbe giliran sye bce pantun..bla bla bla....

satu Malaysia....

sms d meja pendaftaran...bg sjil kt pserta bce puisi...penat sgt2...

perasan jd pengacara...huhuhu

pemandangan KLCC pd waktu mlm...cantik kan?


WASSALAM....

1 MALAYSIA SEJUTA PUISI 22-24 OKTOBER 2010

PNM cipta rekod baca rangkap puisi terbanyak
KUALA LUMPUR 24 Okt. - Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan menerusi Perpustakaan Negara Malaysia (PNM) mencipta rekod dalam Malaysia Book Of Records (MBOR) apabila berjaya menganjurkan program pembacaan rangkap puisi 1Malaysia terbanyak tanpa henti selama 34 jam.
Program dengan kerjasama Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) itu merupakan satu sejarah dalam perkembangan seni tanah air dengan 10,118 rangkap puisi dibaca pelbagai lapisan masyarakat dan kaum.
Membabitkan 360 orang pembaca, program berkenaan yang dimulakan Jumaat lalu berakhir pagi ini merangkumi 35 genre puisi Melayu tradisional dan moden seperti pantun, syair, teromba, gurindam, seloka, nazam, talibun serta sajak.
Sijil MBOR untuk rekod terbaru itu disampaikan wakilnya, Zulhairi Md. Zin kepada Setiausaha Bahagian Kanan (Pengurusan) kementerian berkenaan, Datuk Dr. Rothiah Omar yang mewakili Datuk Seri Dr. Rais Yatim menyempurnakan acara penutup program itu di PNM, di sini hari ini.
Hadir sama, Ketua Pengarah PNM, Datuk Raslin Abu Bakar.
Bertemakan 1Malaysia Sejuta Puisi, ia diadakan bertujuan menyemai semangat perpaduan seperti dikehendaki dalam gagasan 1Malaysia melalui pendekatan seni.
Terdahulu, dalam teks ucapan yang dibacakan Rothiah, Rais berharap penggunaan satu bahasa kebangsaan yang saling difahami semua perlu diberi keutamaan dalam menyatukan rakyat berbilang kaum di negara ini.
"Harus kita akui bahawa tiada bahasa lain yang mampu mengeratkan perpaduan selain bahasa Melayu. Itu hakikat yang tidak boleh dinafikan oleh sesiapa pun kerana sejarah membuktikan kegemilangan bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar seluruh alam nusantara sejak beratus tahun dahulu.
"Tidak mustahil sejarah kegemilangan itu berulang kembali walaupun kini kita berada dalam zaman globalisasi. Kedudukan bahasa Melayu sebagai bahasa yang dinamik sekali gus membantu perkembangan seni puisi." katanya.
Menurut beliau, bahasa Melayu berupaya mentransformasikan pemikiran dan tindakan rakyat secara menyeluruh.
Dalam pada itu, peruntukan sebanyak RM200 juta untuk membangunkan industri kreatif seperti yang diumumkan melalui Bajet 2011, katanya, diyakini dapat membantu penggiat seni puisi menjalankan program serta aktiviti kesenian lain.
Menurutnya, antara aktiviti lain yang boleh dilakukan adalah dengan memindahkan karya berbentuk puisi kepada filem, lagu atau diterbitkan dalam buku antologi puisi.
 Sumber : Utusan Malaysia Online

Monday, October 18, 2010

ANDAI ITU TAKDIRNYA....

SALAM...
Aper kte nk wt jika bende 2 dah tersurat ditakdirkan utk kte? adakah kte akan menentangnyer...ataupun menyalahkan takdir smate2..
itu semua bukn jalan yg terbaik bg seorang umat Islam dan hamba Allah di muka bumi ini.
apa2 yg tlah tersirat dan tersurat harus dihadapi dgn tabah...smoga apa yang akan bakal dihadapi akan menjadi suatu mimpi suatu hari nant...
X kre sye ataupun orang lain..smuanye sme. Kte nk capai impian kter, bahagiakan org yg kter sayang...keluarga, sahabat, dan insan teristimewa.
Selagi ader peluang yg, kter harus usaha dan tawakkal...Insya ALLAH, Dia yang Maha Mengetahui segala kesulitan hamba2 Nya...

doa itu senjata org beriman....

WASSALAM....<<aida>>

Sunday, October 17, 2010

>>SEPI<<..........

SALAM...
menunggu bulan pungguk tak lupa
hairanlah sekalian itik dan angsa
duduk seorang rindu menyapa
apakah gerangan begini rasa?

pukulan beduk sudah berbunyi
tanda orang dalam nestapa
ini gerangan hati nan sunyi
merindu orang yang lama tak jumpa



Ni la rasa hati sye skg..sye rindu kt mreke2..kt mak, ayah, n adik bradik sye.Dye org tgh wt aper la skg..mest best. huhuhu. Aida..sabar yer, x lmer je lg..nant nk blik jgak...


Mcm ni la bagus Aida...smile always....peace<<


Saturday, October 16, 2010

Dayah Punyer Cter....

SALAM...
mlm ni sgajer sye nk wt entry ni sal ader cter lucu ttg member sye yg sorang ni...mau pcah perut kami ktawe pasl cter dayah ni. ( sabar yer dayah..)hahahhah. Mcm ni cter dye..
Alkisah, mlm kmarin kami wt diskas AJK utk PNM mgu dpan..ramai jgak la ajk yg trun kt blik Gapura...terutamanya bdak pmpuan..( lumrahnye mmg kaum hawa ni rajin..kn??) Diskas 2 wt2 sajak jer, taip balik yg mner ader. Dr kol 9 sampaila kol 12..lmer jgak 2. Pakwe sye pun trun jgak...tlong taip utk sye skali. Thanks my dear..( ayat gediksss ckit... huhuhu) Mse bende ni jadi tagl sye, ekien, dayah, tikah, ann, Ehsan, Apis Johor ngan pakwe sye jer..dyah, apis, ngan ann ni nk masuk tutup lampu lam blik 2...kluar2 jer selipar dye hilang sebelah...kalut habis..lucu pun ader jgak. Dahla mse 2 waktu out dh..( adat dk kolej, kol 12 mak guard akn tiup wisel....) So, sunyi la aras bawah di KHAR...cari punye cari x jumpe...x tau nk cari kt mner dh...Ekien pun nk tanye apis n then dye tel...

ekien: Pis, ko ader sorok sliper dayah x?
apis   : wt per aku nk sorok..dr aku sorok sliper dye, baik aku sorok dye..
hahahah...kami dah tergelak..( dlm hati dah takut )

dayah pun cakap perkare yg menakutkan kami...

''eh korang, td kn aku bce mantera...skg sliper aku hilang..ader kaitan kot.
mcm ni gaye nyer...

kami yg mmg 'pemberani' ni dah seriau..berdiri bulu roma...terus nk naik, so masuk pintu lif..dayah pun jalan ngan sliper sbelahnye.
Mse nk masuk 2, si Ehsan dtg ngan mtor..pkwe sye pun ader skali. Dye pura2 tanye knper..
kte org punye la bersungguh gtau dye..tbe2 dye tunjuk..

'2 ha sliper dayah'...( sambil tangan nye tunjuk kt lampu dpen blik Gapura) kami tgok...hahhahaha, ader sliper dayah kt ctu....kurang asam punyer taktik..
smue ketakutan td dh hilang....sakit perut plak ktawe byk sgt...
Ap2 pun..sabar yer Dayah n trime kasih Ehsan....<<<@-@>>>

WASSALAM.....

Friday, October 15, 2010

KEPUTUSANNYA IALAH....

SALAM...
Mlm td ader perlawanan bola sepak antara Kelantn ngan Selangor. Nmpknyer negeri aku menang..3-0 tau. Bersorak la si dia..hihihi. Aku x tau apa lg yg akan jd lau Kelantn kalah malm td, dhla main kt ngeri sendiri..ap2 pun kite kne bersyukur ngan ape yg terjadi.kn???
gambar2 ni mse kelantan main kt Std Shah Alam selasa ai 2.....layan jer yer...<>
ni kain rentang yg ader gambar kijang..lambg ngeri 'klate' la tu....

antara penyokong2 yg ader......

ramai x klate punye fans???
ni la slah seorg peminat fanatik bola sepak....huhuhuhu
MAJULAH SUKAN BOLE SEPAK UNTUK KELANTAN...
wasallam....

KELANTAN VS SELANGOR

SALAM....

VS


sye ni nk cter psl bola..mest smue tau bile bce tjuk ni. alaa...yg lawan kt Std Sham Alam ai 2. Mlm ni ader plak tp main kt St. Sultan Muhamad IV d Kota Bharu. mest dye x sbar2 nk tgok..ish3..lau ikutkan nk blik kg hujung mgu ni..tp ader hal. nasib baik jgak...klau x sye merajuk...( Merajuk ker???) ai 2..ader sorg mati cos sesak nafas...keciannn.

Wednesday, October 13, 2010

KeeGoan???

SALAM....
smue org tau kn aper itu EGO?..selalunye ego ni kiter tujukan pd kaum adam..btol ker?mungkin yer n mungkin tidak..ntah sye pun x tau. Mungkin dye ego @ sye pun ego jgak.Sme2 la kter pk kan.
Pesanan buat semua lelaki, hargailah wanita yang menyayangi kamu. Jangan jadi macam aku. Matanya sangat cantik tapi aku selalu biarkan dia mengalirkan air mata dengan perbuatanku. Bibirnya sangat indah tapi aku selalu biarkan bibir itu tersenyum paksa kerana mangalah dengan setiap kemahuanku. Telinganya aku tak pernah nampak, terlindung, tapi telinga itu sering aku biarkan menerima segala marahku. Hatinya sangat lembut, dan aku selalu toreh dengan belati tajam dan aku biarkan dia merawat sendiri luka itu. Akhirnya, aku hanyalah lelaki ego yang tak memiliki apa-apa kerana dia sudah dimiliki orang lain.  
(@_@)                                         WASSALAM...

Tuesday, October 12, 2010

Terima Kasih Semua....Insan kesayanganku...part 4

salam semuanye....
sye baru jer blik kls...rse nk sambung Part ni la. Psl insan2 yg sye syg....skg sye nk cter sal kwn2 rpt sye yg lain...eni, pem ngan mmber lme sye dh update. Ni qsah 4 sahabt yg sudi trime sye jd partner grup mreke...wlaupun nme sye hilang..huhuhu.( konon sdey la )
Mule2 nk cter sal Nor Ekien...(jgn mre ekin...sye nk panggil nme ni..best jer dgr).Dye org Johor...pas2 Nor Eda..( yg ni mmg nme dye ).dye ni klon Kelantn ngan Johor..Ader kembar. Tibalah gliran Tikah..(Org yg dpt mceriakan suasane)...peace Tkah...'ore klate jah'...n tbelah gliran Dayah...yg sdang mabuk bercinta...Org Perak n bakal jd wargnegare Kelantn jgak. Sye doakn dye ader jdoh ngan si dia...
Thanks 2 all my frenz...
Nor Eda ( sory..sye x der gmbr korg br4..hheehe )


ni yg 3 lg...bju biru Nor Ekien, Nor Dayah n Nor Tikah ( sngaje sye ltak 'Nor' )

Monday, October 11, 2010

Tragedi 10.10.10....

Bapa terkilan anak tidak sempat terima ijazah

MELAKA: Seorang bapa terkilan kerana tidak dapat melihat anaknya menggengam Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Seni) apabila anaknya itu terbunuh dalam kemalangan ngeri di Kilometer 223, Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran plaza tol Simpang Ampat, semalam.
Abdul Karim Jamaludin, 60, berkata anaknya Norazmi, 24, dijadual menerima ijazah itu pada majlis konvokesyen Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di Tanjung Malim, Perak Jumaat ini.

"Anak saya pergi ke Kuala Lumpur petang semalam menaiki bas ekspres untuk berjumpa kawan-kawannya bagi membuat persiapan menghadiri konvokesyen itu dan kemudian pergi bersama kawan-kawanya ke UPSI," katanya ketika ditemui di bilik mayat Hospital Melaka, hari ini.

Dalam kejadian 6.40 petang itu, 12 orang terbunuh dan lebih 40 cedera dalam kemalangan ngeri membabitkan sebuah bas ekspres, sebuah bas Jabatan Kebajikan Masyarakat, sebuah van dan tiga kereta.

Abdul Karim yang reda dengan pemergiaan anak keenam dari tujuh adik-beradik itu, berkata jenazah Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Kuala Kempas, Selandar hari ini.

Sementara itu, Maria Johan, 54, ibu kepada seorang lagi mangsa yang terbunuh dalam kejadian itu, Azizi Ajis, 19, berkata anaknya yang baru bekerja dengan sebuah agensi pelancongan di Kuala Lumpur, menyatakan dia rasa malas untuk pulang ke ibu negara mungkin kerana dia sayang untuk berpisah dengan adik- beradiknya.

"Beliau (Azizi) sempat minta maaf dengan Pak Longnya yang akan menunaikan fardu haji dan minta (Pak Long) doakan dia berjaya melanjutkan pelajaran di Universiti Kuala Lumpur," katanya yang tinggal di Kampung Gapis, Nyalas di Jasin.

Maria berkata Allahyarham, anak ketiga daripada lima adik-beradik, tidak menunjukkan perubahan yang luar biasa sebelum kemalangan itu berlaku.

Isteri kepada R Ramachandra, 52, pemandu bas ekspres itu, M Gayarati, 47, berkata dia kali terakhir melihat suaminya ketika Ramachandra keluar untuk pergi bekerja pada jam 11 pagi semalam.

"Jam 9 malam tadi kakak saya beritahu ada kemalangan bas ekspres di lebuhraya (Utara-Selatan) saya terus pergi Melaka Sentral (stesen bas) dan dapat tahu kemalangan yang melibatkan suami saya," katanya yang tinggal di Kampung Tengah, Klebang Besar di sini.

Katanya, suaminya adalah seorang pemandu yang berhemah dan berpengalaman yang telah bekerja dengan syarikat bas ekspres itu selama tiga tahun selepas bekerja dengan sebuah syarikat bas bandaran di Melaka selama 15 tahun.

Rohata Adam, 43, ibu kepada Sharene Sofia Fadzry Tan, 18, penumpang bas ekspres yang maut dalam kemalangan itu berkata, ini adalah tragedi malang untuk anaknya yang pertama kali menaiki bas ekspres.

"Anak saya sebelum ini tidak pernah berjalan jauh berseorangan, kalau nak jalan jauh pun kami pergi sekeluarga menaiki kereta," katanya.

Katanya, anaknya ke Kuala Lumpur kerana ingin berjumpa dengan seorang rakan dan sepatutnya pulang ke Melaka pada esok (Selasa).-Bernama
( Harian Metro..11 Oktober 2010 )

SAMA2 LAH KTE SEDEKAHKAN AL-FATIHAH KPD YG TERKORBAN...smoga roh2 mereka ditempatkan dlm kalangan org2 beriman..AMIN....

Sunday, October 10, 2010

DuNiaKu Disini...

SALAM....
Sye nk mulakan ai isnin ni ngan syukur Alhamdulilah sbb Allah panjgkan lg usia sye..yg dah smakin tua (tua ker???)..eh2 bukan, meningkatlah aida. Isnin ni la ai paling x de mud nk g klas sbb kls kol 2 sampai 5...3 jam tue, lamer sgt. x pe la..yg penting kne smaikan smangat nk g klas n study.
Kt upc ni sye dk kolej lg.nme dye Kolej Harun Aminurrashid ( KHAR)..kt khar ni kdg2 byk events. skg ader events baru iaitu Pasar Malam stiap ai Jumaat. Klau dlu ader jer gerai2 yg dibukak sempena hari2 tertentu antaranya....

a. Karnival Kemerdekaan
b. Karnival Aidilfitri
c. Sukan, n banyk lg..


Dengan itu, duit dalm purse sye pun hbis la...oleh itu pesta Konvo mgu ni sye kne tahan diri sye dr membeli belah kt kampus....byk gerai dye bukak. Sye jgak kne tbalkan iman supaye jgn tergode ngan brg2 yg djual wlaupun sehelai anak tdung sje..huhuhuhu

ni la kolej sye..mse ni hari merdeka..wt logo 1 Malaysia terbesar. (Malaysia Book Of Records)



Kuatkn iman yer Aida>>>

KeNaNgAN LaLu....

salam...
Ari ni rase ingat kt member lme2 dlu.mse sekolah..rindu plak. Almaklumlah dah 3 thun sye tgalkan alam persekolahan. Sye ambik STPM lpas SPM dlu. Mmg niat hati mcm 2, padhal ramai yg cakap tgkatan 6 susah nk score..jika nk banding ngan SPM. Betol ker??? ntah sye pun compiusss....dah dtakdirkan utk sye ambik STPM...dlu sye study dlm klaz 6A1...ni la member2 sye dulu.
Pelajar 6A1
x jels sgt. ni pun sye ambik ngan mmber kt FB..huhuhu. sye kt barisan kedua..atas Cikgu Tingkatan. nme bliau Pn. Shamsiah. Mengajar sastera tradisional..punyela garang...x ciap kjer. kne cubit..Syukur sye x pernah kne cubit kt dye. Mse ni sye terpakse ambik Ekonomi ngan Sastera..tp study Sastera best...( opsss teringat lak kt Sulalatus Salatin-keturunan Raja-Raja )
Member2 sye ni yg pempuan ramai yg dah kahwin...dl 5 org jgak la...jdoh dye org cepat....sye???ble???
Mse ting 6 ni sye ader sorg member baik..azura nme dye. skg study kt USM.
SiTi NooRaZuRa
Mse ting 6 mmg best..study sme2...ader klas malam.( pdahl masuk sebulan jer ) g plak 2 ngan motor..berani jgak sye mse 2..ngan mmber la. skg dye dh kahwin, kter org x bleh kawan mcm dlu dah..nk2 dye ngah sarat mengandung skg..murah rezeki dye..aminnnn.
Tp alhamdulilh la coz kesemua lam klas sye ni dapt sambung study lam bdang masing..ader UPC ( tmasuk sye la ), USM, UUM, UPM, UMS, UNIMAS...n UMK...( dkat ngan kg halaman )
sYE pun nk ucap trime kasih bayk2 kt cikgu2 yg banyak bg ajaran dan didikan pd kami...hinggakan kami jadi cam skg...

ok...sekian tuk mse ni..>>chy aida<<